الاثنين، 24 ديسمبر 2012

ممكن نتعرف !!!



الاسماء التى ذكرت فى المقال هى من وحى الخيال وليس لها علاقه باى شخص فى الحقيقه


وانا ماشى النهارده لقيت بنتين اعدين  مع بعض وبيحكوا حكايه كده وكالعاده قمت 

رميت ودنى لقيت واحده فيهم مخنوقه 


اوى وبتقول : انا مش عارفه اعمل ايه انا اتخنقت                                         


*ايه الى حصل بس روقى 


مش انتى اول لما تدخلى بتلاقى ناس كتير بتبعت طلب صداقه 


اه طبعا اكيد لازم الاقى الناس ده 


انا بقى مخنوقه من كده طلبات الصداقه كتير وكلهم اولاد 


وكل ولد يبعتلى رساله يقولى فيها انا مبسوط اوى انك وافقتى على طلب الصداقه 


هو مينفعش نعد على الفيس من غير لما نعد نقبل فى طلبات الصداقه 


قالتلها يبنتى انتى بنت واى بنت لازم تكون عندها طلبات صداقه كتير على الفيس 

واكيد هيتبعتلك رسايل كتير

مش كده وبس كمان استنى ولما اقبل واحد  ياربى على الرخامه 



هاااى ممكن نتعرف انا كذه وعندى كذه  وساكن كذه وانتى بقى ساكنه فين وانا طبعا 

مش برد ويعد يقولى يبنتى فينك 

على اساس اننا نعرف بعضنا من 10 سنين مثلا 


مره لما اتخنقت منه ومكنتش عاوزه ااقفل الدردشه علشان بكلم صحباتى قمت قولتله 

معلش ياوليد انا مخنوقه شويه 

ممكن متكلمنيش  دلوقتى ولقيته مره واحده بيقولى :

ايه ده انتى مخنوقه ومتقوليليش  يبنتى مش احنا اصحاب طيب ليه مش بتقوليلى 

انتى مختوقه من ايه وانا والله اصلا 


متكلمتش معاه قبل كده يبنتى  مره واحد بقى قام كاتبلى رساله بيقولى فيها انا بعتلك 

طلب صداقه علشان انتى محترمه 


بجد واننا ننفع نبقى اصحاب كويسين ازاى بقى عرف انى محترمه متعرفيش وانا 

اساسا قافله كل حاجه عندى محدش 

بيشوفها غير ااصحابى .

وخلى بالكوا كل ده انا رامى ودانى ومشلتهاش والموضوع شدنى اوى رحت مقرب 

منهم كده ومسكت الجورنال اكنى

 بقره فيه 

راحت البنت التانيه ضحكت اوى وقالتلها انتى الى بيحصل فيكى ده مش حاجه اسمعى 

بقى حكايتى مع طلبات الصداقه 

انا مره واحد باعتلى طلب صداقه واتعرفنا على بعض والصراحه عجبتنى الصوره الى 

كان حاططها فقولت فى سرى 

يابت شكله واد روش تعالى نتعرف عليه مش هنخسر حاجه رحت مكلماه وكالعاده 


هااااى / هاااى   .... ممكن نتعرف ؟ / اكيد   ... انا محمد من الجيزه وانتى ؟/ انا 

ندى من الجيزة برده فرصه سعيده 


قام قايلى انا اسعد ودخل فى الحوار معايا وبقى كل يوم يكلمنى وفى مره قام قايلى ندى 

انتى حبيتى قبل كده قلتله لا قام 

قايلى انا بقى ياستى حبيت قبل كده بس سيبتها طبعا انا مقلتلوش ليه ولا حاجه وبعد 

كده انا كنت عامله جروب فى الفيس 

لصجابنا وكده قمت مدخلاه فيه وقلت انه عيل جدع ومش هيعمل حاجه قام قايلى 

متعينينى ادمن انا هساعدك فى الجروب 

قمت معيناه وبعد معينته لقيته قام قايلى شكرا ياعسل قام مسحنى من الجروب 

ومسحنى من الاصدقاء عنده وطبعا خد 

الجروب وعرفت ساعتها انه متعرف عليا علشان جروب بينى وبينكواانا اتضايقت 

فقمت قولتلها معلش الولد ده قليل 

الاصل جدا ازاى يعمل كده وفجاه لقيت الاتنين باصنلى كده وانا كملت كلامى وقولتلهم 

بس على فكره مش انتوا بس الى 

بيحصلكوا كده انا مره اتعرفت على بنت واعدت تحكيلى على نفسها وتقولى انا 

استريحتلك اوى يماجد واعدت تقولى انت حد جميل اوى وانت شخصيه محترمه جدا .

ردت البنت الاولى لو فاكرينها قالتلى وبعدين اكيد ده بنت كويسه وبتحبك 


قمت اعدت اضحك استغربوا طبعا فقمت كملت وبعدين فى مره من المرات وهى 

بتكلمنى قامت قايلالى ماجد ممكن اطلب 

منك طلب قولتلها ياريت قولى قامت قايلالى طيب اوعدنى اننا نفضل اصحاب مهما 

كان الطلب قلتلها اطلبى يبنتى قالتلى 

ممكن تعرفنى على صحبك انا الصراحه ساكنه مع صاحبك فى الشارع بس مش عارفه 

اكلمه ولما اعدت ادور لقيتك 

صاحبه فقولت انك انت الى هتعرف تصاحبنى عليه وده كانت حكايتى مع الفيس ايه 

رايكوا قاموا هما الاتنين فى وقت 

واحد قالولى ماجد : ((ممكن نتعرف؟))

الكاتب :ماجد عزت 
                                                  
القسم : الاجتماعى

مشرف القسم : رحمه اشرف

مدير المدونه : ماجد عزت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق